Jak se zbavit po porodu přebytečných kil?

Jak se zbavit po porodu přebytečných kil?

615
0
SHARE

Hubnutí po porodu je ryze individuální záležitost. Některé ženy odcházejí rovnou z porodnice s původní váhou jako před těhotenstvím a jiné se nadbytečných kil ne a ne zbavit. A někdo dokonce naopak ještě přibere. Kde hledat příčinu? Na vině je nejen genetická dispozice, ale také nový životní rytmus, který vám miminko zavede. Nepravidelná strava, nekonečná únava, to vše se na vašem těle podepíše. Proto si najděte čas jen pro sebe, dopřejte si kvalitní jídlo a relaxujte. V žádném případě ale nedržte žádnou dietu. Zdravý jídelníček a cvičení, to je jediný způsob hubnutí.

Obraťte se na výživovou poradnu

 

Pokud se vaše snaha o zhubnutí míjí účinkem a nadbytečná kila nejdou dolů, můžete se obrátit na odborníky ve výživové poradně. V téměř každém městě narazíte například na pobočku výživové poradny NATURHOUSE, která působí v oblasti zdravé výživy již řadu let. O kvalitě nabízených služeb vás zcela jistě přesvědčí NATURHOUSE recenze, kde se mimo jiné dozvíte, jak takové nutriční poradenství funguje v praxi. Výživová poradna NATURHOUSE je založena na individuálním přístupu ke klientovi, takže hned na první konzultaci je vám k dispozici váš osobní výživový poradce. Každá schůzka zabere jen minimum času (15 minut) a navíc je úplně zdarma. Výživový poradce vám sestaví jídelníček přímo na míru, pokud kojíte, pak s ohledem na tuto skutečnost. Poradí vhodné cviky a celkově navrhne nejlepší postup na hubnutí. Budete-li se poctivě řídit jeho radami a doporučeními, uvidíte sama, že brzy zaznamenáte první pozitivní změny. Zároveň se tak vyhnete strastiplné cestě různých pokusů a omylů.

 

Nesmíte se odbývat

 

Přestože období po porodu trávíte zpravidla pobíháním mezi sporákem a dětskou postýlkou, a doma se plácáte jen ve volných teplácích, musíte se věnovat také sama sobě. Chcete-li se po porodu dostat znovu do kondice, jinak to nepůjde. Dítě přenechte na chvíli partnerovi, nic neuklízejte, nevařte, neperte. Práce vám neuteče, důležité je, abyste si odpočinula a nezanedbávala jídelníček. Určitě jste vděčná za každou minutu času, kdy můžete nerušeně spát. Proto využijte jakoukoli volnou chvilku a relaxujte. Potřebujete nabrat energii, která je nezbytná k tvorbě mateřského mléka. Pár minut denně věnujte cvičení, ale nikam nespěchejte.

 

Kojením zhubnete

 

Příroda to má celkem chytře zařízeno, a tak po porodu počítá s přirozeným hubnutím formou kojení. Ano, je to tak. Budete-li své dítě kojit, těhotenská kila půjdou snadno dolů. Jenom kojením zhubnete jednoduše jedno kilo za měsíc, což je optimální váhový úbytek. Při kojení je skladba jídelníčku v podstatě úplně stejná jako v období těhotenství, jen energetický nárůst by měl být asi o čtvrtinu vyšší. Pamatujte ale na to, že vše co sníte se odráží na kvalitě mateřského mléka.

 

Cvičení po porodu

 

Nejen skladba stravy, ale i cvičení dokáže výrazně ovlivnit spalování tukových zásob. Ovšem na nějaké sportovní výkony rovnou zapomeňte! Nejvhodnější čas na cvičení nastává po skončení šestinedělí a dříve než začnete, poraďte se svým lékařem. Zároveň však sama na sobě poznáte, zda už máte dostatek sil k tomu, abyste mohla začít cvičit. Pro začátek jsou ideální cviky na posílení pánevního dna a svižná chůze. Můžete se třeba vydat na rychlou procházku s kočárkem. Nikdy se ale nepřepínejte a cvičte jen tolik, kolik zvládnete. Velká fyzická únava by mohla ohrozit tvorbu mateřského mléka.

Dejte si po porodu jediný reálný cíl: do prvních narozenin dítěte budete zpět na své původní váze jako před těhotenstvím. S trochou snahy se vám to zcela jistě podaří. Vždyť těhotenská kila nejsou důvodem k celoživotní obezitě.

SHARE
Previous articleVtipným těhotenským tričkem všem vytřete zrak!
Next articleTěhotenské džíny
Miška
Jsem maimnkou 2 letého prcka na mateřské dovolené. Zajímám se zdravý životní styl, ale mým největším koníčkem je můj prcek:)