Opalování a děti: Je zdravé, ale nesmíte podcenit ochranu pokožky

Opalování a děti: Je zdravé, ale nesmíte podcenit ochranu pokožky

124
0
Sdílejte

Pobyt na sluníčku a opalování patří mezi nejdiskutovanější letní témata. Rodiče se často přou s ostatními, zda je působení sluníčka na dětskou pokožku příznivé – a pokud ano, tak jak dlouho a za jakých podmínek. Správná odpověď zní: sluneční záření působí na lidský organismus blahodárně a je pro něj důležité. Musíte však dodržovat několik základních pravidel a vyhýbat se spálení kůže. Co přesně byste měli vědět a na co si dát pozor?

Slunce jako přítel vašeho zdraví

Rodiče chtějí pro své děti to nejlepší, ale často zapomínají, jak moc je pro lidské zdraví důležitý čerstvý vzduch a slunce. Schovávat děti domů a pouštět je ven jen občas určitě není moudré. Naopak by si měly venku hrát i za slunečného počasí. Působení slunečního záření stimuluje tvorbu vitamínu D, který je nezbytný pro správný vývoj kostí a zároveň ovlivňuje fungování imunitního systému a mozkovou aktivitu.

Děti, které si Pravidelně hraji na sluníčku, jsou na tom obvykle ze zdravotního hlediska lépe než dítka “skleníková”. Podle odborníků z České asociace zdravého opalování by však rodiče neměli| zapomínat na to, že je dětská pokožka citlivá. Slunečnímu záření by měla být vystavována jen tak dlouho, aby se nespálila. Ideální je pobyt na sluníčku dávkovat a postupně dobu prodlužovat.

Důležitý je také výběr správného oblečení. Děti by měly být oblékány do prodyšných materiálů. Dobrou volbou je bavlna, nevhodné jsou naopak umělá vlákna.

Prevence je základ

Jestliže vaše dítko tráví každý den spoustu času venku, měli byste mu pomoct s osvojením základních návyků. Jakmile si je váš potomek zažije, riziko spálení kůže bude minimální.

Velmi důležitá je včasná aplikace kvalitního opalovacího krému. K dalším zásadám patří ochrana před úžehem a úpalem – proto by dítě mělo nosit pokrývku hlavy, případně čepičku nebo šátek. Neméně podstatné je dodržování pitného režimu.

Výběr kosmetiky na opalování nepodceňujte a raději si připlaťte za kvalitní produkty poskytující dostatečnou ochranu. K tomu nejlepšímu, co je u nás k dostání, patří kosmetická řada značky Bioderma.

Efektivní ochranou je také konzumace potravin se zvýšeným množstvím beta karotenu. Měly by být součástí jídelníčku již od jara a konkrétně jde o mrkev, špenát, mango, meruňky kapustu a mnoho dalšího ovoce a zeleniny.

Jak je to s opalováním těch nejmenších?

Kojenci mají velmi citlivou kůži, která není na působení slunečního záření připravena. Proto by děti ve věku do šesti měsíců neměly být sluníčku přímo vystaveny vůbec. Děti ve věku do tří let by se měly vyhýbat pobytu na sluníčku mezi 11. – 15. hodinou, což ostatně platí i pro starší děti a dospělé.