Co se dá dělat, aby trénink na nočník byl pro dítě bezbolestný a přirozený?

Trénink na nočník může být pro dítě stresující a nepříjemný. Nicméně, existuje mnoho způsobů, jak dítěti pomoci, aby trénink na nočník byl pro ně přirozený a bezbolestný. Některé z těchto způsobů jsou:

  • Ukažte dítěti, co se děje. Děti obvykle nevědí, co se od nich očekává a co se bude dít. Ukažte jim nočník a vysvětlete jim, jak se používá.
  • Nenechte dítě sedět na nočníku příliš dlouho. Pokud dítě sedí na nočníku příliš dlouho bez toho, aby se něco stalo, může se cítit frustrované a nešťastné. Doporučuje se nechat dítě sedět na nočníku nejdéle 5 minut.
  • Začněte s tréninkem v patřičný čas. Ujistěte se, že jste zahájili trénink na nočník tehdy, kdy je vaše dítě fyzicky připravené. To znamená, že bude moci kontrolovat močení a vyprazdňování.
  • Přestaňte používat pleny. Pokud nebudete používat pleny, dítě se bude muset naučit, jak kontrolovat vyprazdňování a močení. Pokud chcete používat pleny pro noc, ujistěte se, že si dítě vybírá noc, když bude připraveno.
  • Nechte dítě spolupracovat. Jako rodič byste měli dát dítěti pocit kontroly. Dejte mu tedy možnost rozhodovat o tom, kdy bude sedět na nočníku nebo kdy se bude chtít vyprázdnit.
  • Buďte trpěliví. Trénink na nočník může trvat déle než očekáváte. Buďte trpěliví a nebojte se dítěti pomoci. Až se bude cítit dobře, bude schopné se naučit, jak se správně používá nočník.

děti

KREATIVNÍ HRAČKY V AKCI ➡️

Co se dá dělat, aby trénink na nočník byl pro dítě bezbolestný a přirozený?

Začátek tréninku

Trénink na nočník je pro dítě velký krok směrem k nezávislosti. Pro zahájení tréninku je důležité počkat, až bude dítě připravené. Některé děti jsou připravené dříve, jiné později. Neexistuje žádný „správný“ věk, kdy by měl být trénink zahájen.

Pokud budete chtít trénink na nočník zahájit příliš brzy, dítě se může cítit pod tlakem, což může mít negativní vliv na jeho emoční zdraví. Dítě by mělo být natolik vyspělé, aby chápalo proces a cítilo potřebu být osamostatněné.

Podpora a motivace

Podpora a motivace jsou klíčové faktory úspěšného tréninku na nočník. Dbejte na to, aby dítě bylo v této fázi vývoje podporováno.

Vytvořte pro dítě příjemnou atmosféru a nezapomínejte na pochvaly. Kladné zpětné vazby jsou pro dítě velice důležité. Radujte se z každého úspěchu a dejte dítěti najevo, že jste na jeho straně.

Vybrání správného nočníku

Vybrání správného nočníku se může zdát jako drobnost, ale ve skutečnosti je to velmi důležité rozhodnutí pro úspěšný trénink na nočník.

Vybírejte nočník podle toho, co dítěti vyhovuje nejvíce. Některé děti mají raději nočníky se zvířecími motivy, jiné dávají přednost většímu nočníku s opěrkami na ruce. Vyzkoušejte různé druhy nočníků, dokud nenajdete ten nejvhodnější.

Tréninkové kalhotky

Tréninkové kalhotky mohou mít velký vliv na úspěšnost tréninku na nočník. Dobré tréninkové kalhotky jsou pohodlné a pomáhají dítěti cítit se jako velký chlapec nebo velká holka.

V případě nehod se s tréninkovými kalhotkami dá snadno manipulovat. Jsou navrženy tak, aby se snadno sundávaly a ponechávaly dítě pohodlným.

Přirozenost procesu

Trénink na nočník by měl být přirozený proces. Dbejte na to, aby se dítě učilo s úctou k sobě a ke svému tělu.

Dávejte dítěti pocit, že to, co se učí, je přirozené. Dbejte na to, aby se dítě učilo vlastním tempem a cítilo se při tom dobře.

Zde si můžete přečíst o přirozeném přístupu k tréninku na nočník

Závěr

Trénink na nočník je pro dítě důležitý krok směrem k nezávislosti. Vyhledávejte rady od odborníků, ale vezměte v úvahu i to, co vyhovuje vašemu dítěti.

Podporujte své dítě, chvalte ho za každý úspěch a dávejte mu čas, aby se učilo vlastním tempem. Pokud bude trénink na nočník přirozenou, bezbolestnou a příjemnou zkušeností, bude mít dítě pravděpodobně větší úspěch.

KREATIVNÍ HRAČKY V AKCI ➡️

Co se dá dělat, aby trénink na nočník byl pro dítě bezbolestný a přirozený?

1. Začněte včas

Není vhodné se tréninkem na nočník začínat příliš brzy ani příliš pozdě. Je třeba vyčkat, až bude dítě fyzicky i psychicky zralé. Většinou se to stává okolo dvou let věku.

2. Buďte trpěliví

Trénink na nočník může trvat několik týdnů až několik měsíců. Je důležité zůstat trpělivý a nevyvíjet na dítě příliš velký tlak.

3. Oslovujte dítě v jeho jazyce

Je dobré používat slovník, který dítě zná a chápe. Místo „nočník“ tak můžeme použít například „místo, kam se chodí čůrat“.

4. Zapojte dítě do rozhodování

Dítě je třeba motivovat ke spolupráci a zapojit ho do rozhodování. Můžete mu například nechat vybrat nočník, který se mu líbí nebo ho povzbuzovat, když uspěje.

5. Buďte kladní a pochvalujte

Kladné povzbuzování a pochvala jsou pro dítě velmi důležité. Při úspěšném použití nočníku je třeba dítě pochválit a být mu vděčný.

6. Buďte připraveni na neúspěchy

Ne vždy se trénink na nočník podaří hladce. Je třeba být připraven na neúspěchy, nereagovat přehnaně a věřit, že se to časem zlepší.

jak děti

Jak naučit dítě kakat na nočník

Tipy na úspěšné začátky

Pokud chcete své dítě naučit kakat na nočník, může to být někdy náročný proces a vyžaduje to trpělivost. Ale s těmito tipy by to mohlo být snazší:

Vyberte vhodný termín – Vyberte si vhodný čas, kdy začít a kdy bude dítě připravené na tuto změnu.

Použijte odpovídající nočník nebo sedátko – Snažte se najít sedátko, které sedí dítěti pohodlně a aby se cítilo dobře s ním.

Chválit, povzbudit a motivovat – Buďte velmi pozitivní a chvalte dítě za každý pokrok.

Trpělivost – Někteří je to bude trvat déle, než byste chtěli, ale pokud budete trpěliví, bude to stát za to.

Co dělat, když to nefunguje

Pokud dítě stále nechce používat nočník, zkuste následující kroky:

Udělejte pauzu – Když se zdá, že dítě není připravené, může být lepší si dát pauzu a nechat si to na později.

Nechte dítě rozhodnout – Pokud se dítě rozhodne, že je připravené používat nočník, může být toto rozhodnutí úspěšnější.

Hledat pomoc – Pokud jste vyčerpali své nápady, hledání pomoci od pediatra nebo odborníka na výchovu dětí může být dobrá volba.

Pokud máte další otázky, můžete si přečíst více na Wikipedii – Nočník pro další tipy a informace.

pro děti

Co se dá dělat, aby trénink na nočník byl pro dítě bezbolestný a přirozený?

  • Začněte trénovat až poté, co se dítě naučí chodit a má zájem o nočník.
  • Nenechte dítě sedět na nočníku příliš dlouho, aby se neunavilo nebo necítilo nepohodlně.
  • Nepoužívejte strach jako motivaci k používání nočníku, pomáhejte dítěti rozvíjet zdravý zájem o nočník.
  • Chvalte dítě, když uspěje, ale nekřičte na něj nebo jej netrestejte, když neuspěje.
  • Nechte dítě rozhodnout, zda použije nočník nebo plenu, pokud to vyžaduje kompromis, nechte dítě tuto volbu udělat samo.
  • Pořiďte dítěti pohodlný nočník a vyberte si vhodné oblečení k nošení.
  • Dbejte na správnou hygienu a četnost noční návštěvy na nočníku, aby se zabránilo zdravotním problémům.
  • Nevrhajte ručníky, které dítě u nočníku používá, do běžného prádla, aby se zabránilo přenosu infekce.
  • Mějte trpělivost, každé dítě se učí vlastním tempem a prochází vlastními výzvami na cestě k dokonalosti.

KREATIVNÍ HRAČKY V AKCI ➡️

Kategorie – Pro maminky

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno